Menu Mijn account

Handleidingen

Registreren en inloggen

Om een account aan te maken klik je op mijn account. Hier kan je klikken op de optie: “Open een account".

 

Als je daarop klikt, kun je je gegevens invoeren.

Vergeet hierbij niet de algemene voorwaarden en privacy policy door te nemen en te accepteren.
Vervolgens krijg je een e-mail waarin je een link kan vinden om je registratie te bevestigen en af te ronden.

Om in te kunnen loggen voer je je e-mailadres en je wachtwoord in. Vervolgens klik je op inloggen. Hierna krijg je de vraag om nog een verificatiecode in te voeren. Deze krijg je per
e-mail toe gestuurd.

Euro's storten en opnemen

Om munten te kunnen kopen, zal er eerst geld op het account moeten staan. Deze kunnen gestort worden onder het tabblad “Portefeuille”.

Hier klik je op euro’s storten, waar je het gewenste bedrag in kan vullen. Dit kan je overmaken met iDeal of je kan het handmatig overmaken. Per iDeal staat het bedrag binnen een paar minuten op je account, bij het handmatig overmaken kan dit wat langer duren.

Als je je munten verkoopt, kan je het vrijgekomen geld weer opnemen. Dit gaat nagenoeg hetzelfde als het storten, alleen klik je op het knopje ernaast. Je ziet dan het volgende scherm. Let op: het opnemen van euro's kan een dag duren. Dit is afhankelijk van de bank waar het heen gaat. 

Munten kopen, verkopen en wisselen

Nu je geld op je account hebt staan, kan je coins kopen! Dit kan in de portefeuille of op de pagina 'Koersen & coins'. Onder je credits staat een lijst met alle coins die wij verkopen. Hier kan je een coin aankopen, verkopen, versturen en storten. 

Om een munt te kopen klik je in de lijst op kopen. Je wordt dan doorgelinkt naar de pagina om de munt aan te schaffen. Onder de mogelijkheid om de munt te kopen zie je ook een grafiek staan met daarin de koers van de afgelopen tijd. Om een munt te kopen moet je minimaal 10 euro investeren.

Naast kopen zie je ook verkopen staan. Daar kun je je munten verkopen. Dit gaat op dezelfde manier als het aankopen van de munten. Als je de munten verkoopt krijg je het geld weer terug in je account. Het geld wat je krijgt van de verkoop van de munten kun je uit laten betalen of investeren in andere munten. 

Als je munten hebt gekocht kan je deze ook omwisselen naar andere munten. Dit kan op dezelfde pagina, namelijk de portefeuille. Onder het kopje ‘Direct omwisselen’ kun je dit doen. Hier kun je alle beschikbare munten selecteren.

Munten versturen

U kunt ook munten versturen via Bitcoin Meester. Dit doet u in uw portefeuille.


Daar aangekomen ziet u de lijst met alle coins. U kunt het vinkje 'Verberg alle coins die ik niet bezit' aanklikken om het wat overzichtelijker te maken. 
Achter de naam van de munten ziet u verschillende dingen staan, waaronder 'Versturen' 

Als u op 'Versturen' klikt ziet u het volgende: 

Hier vult u het aantal munten die u wilt versturen in en adres van de ontvangende wallet. Als u dit heeft gedaan krijgt u een mail toegestuurd, met daarin een link. Dit is om de transactie te bevestigen.

Gefeliciteerd, u heeft nu uw transactie bevestigd! U kunt uw transactie terugvinden in uw transacties.

Verificatie

Ook Bitcoin Meester heeft zich te houden aan wet- en regelgeving. In het kader van Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme) hebben wij een Know Your Customer (KYC) beleid. Dit beleid wordt toegepast bij een hoger wekelijks limiet.

Op de pagina aangekomen zie je de manieren waarop je op dat moment bent geverifieerd. Ook zie je de manieren waarop je je nog kan verifiëren. 
Je kan ook op deze pagina komen door op 'Uw gegevens' te klikken. 
 

 

Ook kan je de verificatie bekijken. Als je op het knopje ‘Bekijk verificatie’ klikt kom je op de pagina waar de verificatiestatus van het account staat. Hier staan ook de wekelijkse limieten bij.

Onder dit overzicht zie je 'Uitgebreide accountverificatie' staan. Hier zie je alle verificatiestappen die je moet doorlopen om je wekelijks limiet te verhogen. 

Let op: het is noodzakelijk dat je alle verificatiestappen doorloopt. Wij krijgen een melding van volledig doorlopen verificatieprocessen, niet van halve verificatieprocessen. Het niet volledig doorlopen van het verificatieproces zorgt er ook niet voor dat je wekelijks limiet wordt verhoogd!

Transacties

Mocht je willen zien welke transacties er gemaakt zijn, kan dat onder het kopje transacties.

Op deze pagina kan je je exchanges zien, je euro stortingen en uitbetalingen, maar ook de crypto opnames en stortingen, oftewel de opnames en stortingen van de munten.

 

Koersen en coins

Onder het kopje koersen en coins kan je alle munten vinden die verkocht worden en de daarbij behorende koersen. In het overzicht is te zien wat een munt in de afgelopen 24 uur heeft gedaan.

Als je op een munt klikt, staan er meerdere dingen. Je kunt een munt kopen, maar ook verkopen. Ook staat er een uitleg over de munt en er staat een grafiek met de koers van de afgelopen twee maanden.

Veelgestelde vragen (FAQ)

In de FAQ staan alle veelgestelde vragen. Er zijn 5 onderwerpen en in al deze onderwerpen staan verschillende vragen. Mocht je ergens niet uitkomen of iets willen weten, kijk dan eerst bij deze vragen. De kans is groot dat het antwoord er al bij staat!

 

Contact

Mocht je er toch niet uit komen met de FAQ, kan je contact zoeken met de klantenservice. Dit kan per e-mail, telefoon of via een online chat. De gegevens hiervoor kun je vinden onder het kopje contact. Behalve de chat, deze wordt automatisch geactiveerd op het moment dat je de site bezoekt. De klantenservice is op alle werkdagen van 09:00 - 17:00 open. Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten. In dat geval kan je natuurlijk altijd mailen!

Komt u er toch niet uit?

Bekijk onze pagina met veelgestelde vragen. Hier worden de meest voorkomende vragen beantwoord. Mocht u er toch niet uitkomen, neem dan even contact met ons op.

Contact opnemen

De 5 meestgestelde vragen

Bekijk hier de 5 meestgestelde vragen.

  • Waarom moet ik voor Bitcoin Meester kiezen?
  • Wat is Bitcoin Meester?
  • Hanteren jullie een limiet voor kopen en verkopen?
  • Wat is het verschil tussen storten en versturen?
  • Hebben jullie voldoende voorraad?
Bekijk alle vragen