Menu Mijn account

Handleidingen

Registreren en inloggen

Om een account aan te maken klik je op mijn account. Hier kan je klikken op de optie: “Open een account".

 

Als je daarop klikt, kun je je gegevens invoeren.

Vergeet hierbij niet de algemene voorwaarden en privacy policy door te nemen en te accepteren.
Vervolgens krijg je een e-mail waarin je een link kan vinden om je registratie te bevestigen en af te ronden.

Om in te kunnen loggen voer je je e-mailadres en je wachtwoord in. Vervolgens klik je op inloggen. Hierna krijg je de vraag om nog een verificatiecode in te voeren. Deze krijg je per
e-mail toe gestuurd.

Euro's storten en opnemen

Om munten te kunnen kopen, zal er eerst geld op het account moeten staan. Deze kunnen gestort worden onder het tabblad “Portefeuille”.

Hier klik je op euro’s storten, waar je het gewenste bedrag in kan vullen. Dit kan je overmaken met iDeal of je kan het handmatig overmaken. Per iDeal staat het bedrag binnen een paar minuten op je account, bij het handmatig overmaken kan dit wat langer duren.

Als je je munten verkoopt, kan je het vrijgekomen geld weer opnemen. Dit gaat nagenoeg hetzelfde als het storten, alleen klik je op het knopje ernaast. Je ziet dan het volgende scherm. Let op: het opnemen van euro's kan een dag duren. Dit is afhankelijk van de bank waar het heen gaat. 

Munten kopen, verkopen en wisselen

Nu je geld op je account hebt staan, kan je coins kopen! Dit kan in de portefeuille of op de pagina 'Koersen & coins'. Onder je credits staat een lijst met alle coins die wij verkopen. Hier kan je een coin aankopen, verkopen, versturen en storten. 

Om een munt te kopen klik je in de lijst op kopen. Je wordt dan doorgelinkt naar de pagina om de munt aan te schaffen. Onder de mogelijkheid om de munt te kopen zie je ook een grafiek staan met daarin de koers van de afgelopen tijd. Om een munt te kopen moet je minimaal 10 euro investeren.

Naast kopen zie je ook verkopen staan. Daar kun je je munten verkopen. Dit gaat op dezelfde manier als het aankopen van de munten. Als je de munten verkoopt krijg je het geld weer terug in je account. Het geld wat je krijgt van de verkoop van de munten kun je uit laten betalen of investeren in andere munten. 

Als je munten hebt gekocht kan je deze ook omwisselen naar andere munten. Dit kan op dezelfde pagina, namelijk de portefeuille. Onder het kopje ‘Direct omwisselen’ kun je dit doen. Hier kun je alle beschikbare munten selecteren.

Munten versturen

U kunt ook munten versturen via Bitcoin Meester. Dit doet u in uw portefeuille.


Daar aangekomen ziet u de lijst met alle coins. U kunt het vinkje 'Verberg alle coins die ik niet bezit' aanklikken om het wat overzichtelijker te maken. 
Achter de naam van de munten ziet u verschillende dingen staan, waaronder 'Versturen' 

Als u op 'Versturen' klikt ziet u het volgende: 

Hier vult u het aantal munten die u wilt versturen in en adres van de ontvangende wallet. Als u dit heeft gedaan krijgt u een mail toegestuurd, met daarin een link. Dit is om de transactie te bevestigen.

Gefeliciteerd, u heeft nu uw transactie bevestigd! U kunt uw transactie terugvinden in uw transacties.

Verificatie

Om geld te kunnen storten moet er gecontroleerd worden of je bent wie je bent. Er zijn verschillende manieren om te verifiëren, met daarbij ook behorende wekelijkse limieten.
Om op de pagina te komen om jezelf te verifiëren klik je op “Mijn gegevens” óf in je portefeuille op de tekst onder “Wekelijks limiet”.

Op de pagina aangekomen zie je de manieren waarop je op dat moment bent geverifieerd. Ook zie je de manieren waarop je je nog kan verifiëren. 
 

 

Ook kan je de verificatie bekijken. Als je op het knopje ‘Bekijk verificatie’ klikt kom je op de pagina waar de verificatiestatus van het account staat. Hier staan ook de wekelijkse limieten bij.

Om je rekeningnummer te verifiëren scroll je iets naar beneden. Hier zie je een vlak staan waarin je je rekeningnummer kan invoeren. 

 

Na het invullen van je IBAN vragen wij om € 0,10 naar ons over te maken. Dit kan via iDeal, maar ook via een handmatige overboeking. 

Let op: een handmatige overboeking duurt 2 tot 3 werkdagen, per iDeal is het account binnen een paar minuten geverifieerd.

 

De volgende stap in de verificatie is de identiteitscontrole. Wij vragen dan om een foto of scan van je ID. Dit mag een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs zijn. Tevens moet er een briefje bij het identiteitsbewijs zitten waarop de naam Bitcoin Meester en de datum van vandaag staat. 

Het briefje moet er als volgt uit zien:

De laatste verificatie die je kan doen zijn de extra gegevens. Er wordt dan een telefoonnummer gevraagd en een adresbewijs.

Let op: wij hebben een geldig adresbewijs nodig. Dit kan een recente brief van de overheid zijn, een bankafschrift of een rekening van een nutsbedrijf. Alleen in deze gevallen mogen wij het adresbewijs goedkeuren. 

Transacties

Mocht je willen zien welke transacties er gemaakt zijn, kan dat onder het kopje transacties.

Op deze pagina kan je je exchanges zien, je euro stortingen en uitbetalingen, maar ook de crypto opnames en stortingen, oftewel de opnames en stortingen van de munten.

 

Koersen en coins

Onder het kopje koersen en coins kan je alle munten vinden die verkocht worden en de daarbij behorende koersen. In het overzicht is te zien wat een munt in de afgelopen 24 uur heeft gedaan.

Als je op een munt klikt, staan er meerdere dingen. Je kunt een munt kopen, maar ook verkopen. Ook staat er een uitleg over de munt en er staat een grafiek met de koers van de afgelopen twee maanden.

Veelgestelde vragen (FAQ)

In de FAQ staan alle veelgestelde vragen. Er zijn 5 onderwerpen en in al deze onderwerpen staan verschillende vragen. Mocht je ergens niet uitkomen of iets willen weten, kijk dan eerst bij deze vragen. De kans is groot dat het antwoord er al bij staat!

 

Contact

Mocht je er toch niet uit komen met de FAQ, kan je contact zoeken met de klantenservice. Dit kan per e-mail, telefoon of via een online chat. De gegevens hiervoor kun je vinden onder het kopje contact. Behalve de chat, deze wordt automatisch geactiveerd op het moment dat je de site bezoekt. De klantenservice is op alle werkdagen van 09:00 - 17:00 open. Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten. In dat geval kan je natuurlijk altijd mailen!

Komt u er toch niet uit?

Bekijk onze pagina met veelgestelde vragen. Hier worden de meest voorkomende vragen beantwoord. Mocht u er toch niet uitkomen, neem dan even contact met ons op.

Contact opnemen

De 5 meestgestelde vragen

Bekijk hier de 5 meestgestelde vragen.

  • Waarom moet ik voor Bitcoin Meester kiezen?
  • Wat is Bitcoin Meester?
  • Hanteren jullie een limiet voor kopen en verkopen?
  • Wat is het verschil tussen storten en versturen?
  • Hebben jullie voldoende voorraad?
Bekijk alle vragen