Menu Mijn account

Veelgestelde vragen

Onderwerpen

  • Hanteren jullie een limiet voor kopen en verkopen?

    Wij hanteren voor kopen en verkopen geen maximum. U kunt zoveel kopen/verkopen als u maar wilt. Wel hanteren wij een minimum van 5 euro voor elke munt. Dit geldt ook voor het direct omwisselen van de munten.

  • Hebben jullie voldoende voorraad?

    Wij halen onze liquiditeit bij verschillende beurzen vandaan. Zo zorgen wij ervoor dat er altijd voldoende voorraad beschikbaar is voor onze klanten.

  • Ik heb een account bij jullie. Kan ik nu meteen coins kopen?

    Om bij ons coins aan te schaffen, moet u eerst euro’s storten. Dit kan met iDeal of met een handmatige overboeken. Met iDeal hebt u het geld binnen enkele minuten op uw account staan. Met een handmatige overboeking kan dit een dag duren. Zodra de euro’s op uw account staan, kunt u hiermee coins kopen.

  • Zijn er kosten verbonden aan het kopen en verkopen?

    De transactie fees worden bepaald aan de hand van uw maandelijkse handelsvolume. Hoe meer u handelt, hoe lager de kosten die u betaalt per transactie.

    Het VIP-level wordt gebaseerd op basis van de 30-dagen handel. 

    Zie hieronder ons VIP model:

    VIP 1 ≥ € 1 1.00%
    VIP 2 ≥ € 500 0.90%
    VIP 3 ≥ € 1.000 0.80%
    VIP 4 ≥ € 5.000 0.70%
    VIP 5 ≥ € 10.000 0.60%
    VIP 6 ≥ € 25.000 0.50%
    VIP 7 ≥ € 50.000 0.40%
    VIP 8 ≥ € 100.000 0.30%
    VIP 9 ≥ € 500.000 0.20%
    VIP 10 ≥ € 1.000.000 0.10%

     

    Tip: Een vaak vergeten feature is de any-to-any functionaliteit wat de fee halveert. Voor een trade van Bitcoin naar euro naar Ethereum betaald u dus niet 2x een fee (verkopen en het opnieuw aankopen) maar 1 keer de fee bij gebruik van de any to any functionaliteit.

  • Hoe snel betalen jullie uit?

    Het verschilt per bank hoe snel het geld bij je binnen is. Bij de meeste banken duurt het één werkdag. In het weekend verwerken sommige banken geen inkomende transacties en kan het dus iets langer duren.

  • Mag ik met een zakelijke rekening storten op mijn privé account?

    Nee, storten met een zakelijke rekening op een privé account is niet toegestaan. Indien u toch met een zakelijke rekening stort zullen we deze storting moeten weigeren en terugstorten. 

  • Kan ik automatisch mijn munten kopen of verkopen?

    Ja, u kunt middels een geavanceerd order vooraf een gewenste koop- of verkoop prijs instellen. Wanneer de koers de gewenste prijs bereikt worden de munten gekocht of verkocht. Dit kan handig zijn om eventuele verliezen te beperken bij een koersdaling of te profiteren van een koersstijging. 

    Let op! Het kan gebeuren dat een koers heel hard daalt en een zogeheten wick naar beneden maakt. In dit geval kan het gebeuren dat uw order wordt gevuld tegen een slechtere prijs. De order wordt namelijk gevuld met de beschikbare regels in het orderboek. Wanneer een koers dus hard daalt en vervolgens meteen weer stijgt kan het nadelig zijn. Dit is iets wat u in uw achterhoofd moet houden bij het werken met geavanceerde orders.

  • Kan ik een zakelijk account openen?

    Door strenge wet- en regelgeving zijn zakelijke rekeningen helaas op dit moment niet toegestaan. 

    Wij werken er momenteel hard aan om in de toekomst wel weer zakelijke rekeningen toe te laten. 

     

Komt u er toch niet uit?

Bekijk onze pagina met veelgestelde vragen. Hier worden de meest voorkomende vragen beantwoord. Mocht u er toch niet uitkomen, neem dan even contact met ons op.

Contact opnemen