Menu Mijn account

Veelgestelde vragen

Onderwerpen

  • Wat zijn de verificatiestappen?

    Zodra u uw account aanmaakt, heeft u een wekelijks limiet van 100 euro. Als u een hoger limiet wilt hebben of uw euro's weer op wilt nemen, zullen wij een identiteitscontrole moeten uitvoeren. Dit kunt u vinden onder 'Uw gegevens'.

    Om uit te betalen dient uw bankrekening geverifieerd te zijn. Hiervoor dient u een bedrag over te maken van 10 cent, dit vindt u terug in uw account onder "Uw Gegevens"


    Alle stappen die u moet doorlopen staan hier uitgelegd.

    Let op: het wekelijks limiet wordt alleen verhoogd als het verificatieproces volledig doorlopen is. Onvolledige verificatieprocessen zullen niet gekeurd worden!

  • Hoelang duurt de verificatie?

    Rekeningverificatie: Als u uw rekening hebt geverifieerd door middel van een iDeal betaling, is de rekening binnen enkele minuten automatisch geverifieerd. Als u uw rekening hebt geverifieerd door middel van een handmatige overboeking, kan dit 1 tot 2 werkdagen duren.

    Identiteitsverificatie: Wij controleren uw identiteit doorgaans binnen een halfuur na het uploaden van de gegevens. Ook tijdens weekenden en avonden worden uw gegevens gecontroleerd.

  • Mag ik meer dan één account hebben?

    Nee, het is (wettelijk) niet toegestaan om meer dan één account op ons platform te hebben. Indien wij erachter komen dat dit toch het geval is zullen de accounts worden gesloten.

  • Waarom moet ik opeens al mijn gegevens invullen?

    Waarschijnlijk is het u niet ontgaan dat crypto-bedrijven sinds dit jaar onder toezicht vallen van De Nederlandsche Bank (DNB). Om als crypto bedrijf diensten aan te mogen blijven bieden moeten wij voldoen aan een aantal nieuwe eisen. Één van deze eisen is dat alle Bitcoin Meester gebruikers een volledige account verificatie hebben doorlopen.

    Wat gebeurt er als ik niet de accountverificatie heb doorlopen voor 1 november? Helaas zullen wij uw account dan (tijdelijk) moeten blokkeren. U kunt dan niet meer op uw account komen totdat het account volledig is geverifieerd. 

    Volg deze stappen vóór 1 november:

    - Identificeer uw account met een geldige ID kaart of paspoort en doorloop alle stappen uit het identificatieproces volledig. Dit kost slechts enkele minuten.

    - Wanneer u inlogt komt u vanzelf terecht op de verificatiepagina. 

    - Er wordt een hoop informatie van u gevraagd. Wij gaan hier uiteraard vertrouwelijk mee om en we slaan het offline op zodat het veilig is in het geval van een hack. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over uw persoonlijke gegevens. 

    Wat als u dit niet wilt doen? 

    Wanneer u geen verificatie wilt doorlopen zult u niet meer kunnen handelen op het Bitcoin Meester platform.

    Waarom moet u zich volledig identificeren? 

    Om als aanbieder van cryptovaluta in Nederland te mogen opereren moeten wij in het bezit zijn van een registratie bij de DNB. Hier zitten bepaalde eisen aan verbonden, waaronder het volledig registreren van onze gebruikers. We volgen hierin de Wet ter voorkoming van witwassen en terrorismefinanciering (Wwft).

  • Waarom moet ik mijn wallet verifiëren?

    Vanwege aangescherpte wet- en regelgeving vanuit de DNB zijn er aantal nieuwe regels met betrekking tot het versturen van cryptocurrencies naar externe wallet adressen. Het versturen van crypto mag enkel nog naar een persoonlijke wallet na een korte verificatie dat u daadwerkelijk de eigenaar bent van de betreffende wallet. 

    Het artikel van de DNB vindt u hier.

    Hoe werkt het verifiëren van een wallet?

    Om te kunnen verifiëren dat u daadwerkelijk de eigenaar bent van een wallet moet u de volgende stappen doorlopen. 

            - Open uw wallet op uw computer

            - Maak een foto van uw scherm waarop de wallet geopend staat inclusief een handgeschreven briefje met de datum van vandaag.

            - Op de foto moeten de wallet en het scherm duidelijk zichtbaar zijn.

    Belangrijk

            - Per munt kunt u slechts 1 walletadres toevoegen. Dit walletadres is later te wijzigen.

Komt u er toch niet uit?

Bekijk onze pagina met veelgestelde vragen. Hier worden de meest voorkomende vragen beantwoord. Mocht u er toch niet uitkomen, neem dan even contact met ons op.

Contact opnemen